image description

Persbericht over SCV

Volgend persbericht werd verspreid en opgepikt door o.a. “Made in Vlaams-Brabant”  en “KMO Insider”

Het nieuwe SCV-bestuur laat bedrijven gezond groeien

Tal van bedrijven in Vlaanderen hebben een duidelijke nood aan betaalbare professionele coaching. En dat is precies wat Senior Consultants Vlaanderen (SCV) vzw biedt. "Jonge bedrijven bij de hand nemen om ze te laten groeien. Voorkomen dat bedrijven in moeilijkheden komen of hen helpen om opnieuw het juiste pad te vinden" zegt Lief Aerts, de gloednieuwe voorzitter van SCV. Een missie waarin de nieuwe bestuursploeg van SCV gedreven z'n tanden zet.

pasfoto's van nieuw bestuur

SCV is de opmerkelijke vzw van gepensioneerde bedrijfsleiders, kaderleden, hoger opgeleiden en ambtenaren die hun kennis en ervaring onbezoldigd ter beschikking stellen aan kleine en middelgrote ondernemingen en organisaties. De vzw bestaat 16 jaar en laat met het kersverse bestuur een nieuwe wind waaien in de consultancy.

"Voor veel ondernemers is de drempel om begeleiding, hulp te vragen, groot", vertelt Lief Aerts. "De redenen zijn divers. Omdat ze de natuurlijke drive hebben om hun problemen zelf op te lossen. Omdat ze er de tijd niet voor vinden. En vooral omdat niet alle bedrijven een budget hebben voor professionele consultancy." Op deze prangende maatschappelijke vraag wil SCV het antwoord geven.

Oud maar niet out

Het engagement van de SCV-consulenten is groot. "We zijn dan wel op pensioen, maar het kriebelt voortdurend om onze jarenlange ervaring in het actieve bedrijfsleven te gebruiken om bedrijven te laten groeien. Om ons steentje bij te dragen tot innoverend ondernemen." En dan speelt het voordeel van tijd. "Als senioren hebben we tijd. "Dat maakt dat onze klanten alle aandacht krijgen. Elke projectaanvrager wordt bij ons behandeld als nummer 1. Ongeacht of het over een klein of groot project gaat", legt de voorzitter uit.

Lees meer over de werkwijze van SCV.

Vertrouwensrelatie

Die klankbordaanpak zorgt voor rust en een vertrouwensband tussen de kmo/organisatie en de SCV-consulent. "Zo kunnen we samen de werking of het beleid tijdig bijsturen en de onderneming of organisatie (opnieuw) op de rails zetten. En voorkomen dat bedrijven in moeilijkheden komen."

Zes regionale besturen

Door de jaren heen begeleidden de SCV-consulenten honderden kmo's en organisaties in het hele Vlaamse gewest. De koepel heeft 6 regionale besturen. De consultancy is enorm breed: personeelsbeheer, businessplannen, veiligheid zijn een greep uit het grote begeleidingsaanbod.

De nieuwe ploeg

De nieuwe bestuursploeg van de SCV-koepel engageert zich om startende bedrijven en kmo's die voelen dat ze professionele begeleiding kunnen gebruiken een helpende hand te reiken. Door betaalbare consultancy en de klant alle aandacht te geven.

• Lief Aerts (Antwerpen): voorzitter Raad van Bestuur
  • Ludo Wielockx (Limburg): ondervoorzitter/secretaris
  • Ghislain De Naeyer (Oost-Vlaanderen): bestuurder/penningmeester
  • Carl Becart (Brussel/Vlaams-Brabant): bestuurder
  • Stan Beernaert (West-Vlaanderen Noord): bestuurder
  • Marc Himpe (West-Vlaanderen Zuid): bestuurder

Contacteer de SCV-voorzitter in je regio: zie "Contact" op de website.