Search
Close this search box.

Algemeen management

Beschrijving

Algemeen management

Businessplan

Algemeen Management - why, how, what

  • Vertaling / bepaling van visie en missie naar een beperkte set van strategische en operationele doelstellingen
  • Beschrijving van het product of dienst in een eenduidige en simpele taal met de nadruk op specifieke , liefst unieke verkoopargumenten
  • Een marketing en verkoopplan inclusief segmentatie van klanten en markten met , daaraan gekoppeld  de nodige logistiek
  • Een financieel plan gedetailleerd in trimesteriele termen met verwachte inkomsten en uitgaven in de tijd uitgezet
  • Een plan voor het bekomen van eigen vermogen versus vreemd vermogen
  • Risico – analyse.

Strategische (her)positionering

  • Validatie aannames
  • Onderzoek van de veranderende omgeving; PEST evaluatie / 5 C’s /SWOT
  • Stakeholderanalyse – en management.

Financieel plan

  • Vertalen van projecten in inkomsten rekening houdend met betaalperiode
  • Cash planning / Doelstellingen
  • Investeringsdossiers.

Projectmanagement

  • Realiteit bij het plannen / haalbaarheid
  • Afhankelijkheden en kritische factoren bepalen
  • Monitoren van Timing / Budget / Kwaliteit / Informatie- communicatie / Organisatie / Capaciteit en competenties / Bottlenecks
  • Bepalen van mijlpalen en KPI’s.

Bedrijfsscan

  • Evaluatie maturiteit van de verschillende bedrijfsaspecten
  • Vergelijken met de best in class voor gelijkaardige bedrijven
  • Definiëren van actiedomeinen en relevantie
  • Opstellen van een actieplan.

Bedrijfsscan