Search
Close this search box.

Marketing & Sales

Beschrijving

Marketing & Sales

Segmentering

  • Welke klanten ( doelgroepen ) gaan we bedienen en welke niet?
  • Welke kanalen /gebieden / landen gaan we bedienen?

Doelgroepenbeleid

  • Definitie partners/ vertegenwoordigers / dealers/ voorschrijvers (influencers) …..
  • Verschillende producten per doelgroep / Verpakking / Ondersteuning.

Marketing-mix

  • Definitie “5P’s” Product , Prijs, Plaats, Promotie, Personeel
    marketing-mix
  • Definitie van een eenheid van verkoop (wat is inclusief)
  • Definitie van de plaatsen waar men met de echte klant in aanraking komt (inclusief standenopbouw of promotiemateriaal bij de dealers)
  • Internetplan.

Klantenservice

  • Uitbesteed aan grotere klantenorganisaties of onder eigen beheer
  • Garantie periode
  • Wisselen van sleet – en reserveonderdelen . Terugname van sleet onderdelen of producten
  • Ombudsfunctie
  • 24/7 en taalondersteuning.

Prijspolitiek

  • Welke organisaties krijgen kortingen en waarom, welke niet
  • High end versus Low end positionering. Prijssegmentatie binnen het assortiment
  • Wat is de klant bereid te betalen voor de oplossing van zijn probleem Prijselasticiteit
  • Inspelen op de emotionele waarde.

Digitale marketing

  • Website en sociale media
  • User community
  • Web verkoop / Betalingsmogelijkheden.

Marktanalyse:

  • Hoe klanten behouden en prospecten aantrekken

Mapping

  • Mapping

Export

  • Wetten / betalingsverkeer.