Businessplan
- Vertaling / bepaling van visie en missie naar een beperkte set van strategische en operationele doelstellingen
- Beschrijving van het product of dienst in een eenduidige en simpele taal met de nadruk op specifieke , liefst unieke verkoopargumenten
- Een marketing en verkoopplan inclusief segmentatie van klanten en markten met , daaraan gekoppeld de nodige logistiek
- Een financieel plan gedetailleerd in trimesteriele termen met verwachte inkomsten en uitgaven in de tijd uitgezet
- Een plan voor het bekomen van eigen vermogen versus vreemd vermogen
- Risico – analyse.
Strategische (her)positionering
- Validatie aannames
- Onderzoek van de veranderende omgeving; PEST evaluatie / 5 C’s /SWOT
- Stakeholderanalyse – en management.
Financieel plan
- Vertalen van projecten in inkomsten rekening houdend met betaalperiode
- Cash planning / Doelstellingen
- Investeringsdossiers.
Projectmanagement
- Realiteit bij het plannen / haalbaarheid
- Afhankelijkheden en kritische factoren bepalen
- Monitoren van Timing / Budget / Kwaliteit / Informatie- communicatie / Organisatie / Capaciteit en competenties / Bottlenecks
- Bepalen van mijlpalen en KPI’s.
Bedrijfsscan
- Evaluatie maturiteit van de verschillende bedrijfsaspecten
- Vergelijken met de best in class voor gelijkaardige bedrijven
- Definiëren van actiedomeinen en relevantie
- Opstellen van een actieplan.